BEŞ ADIMDA KURUMSALLAŞMA
HER ŞEY İÇİN TOPLANTI DÜZENLEMEK
Kurumsallaşmadan
anlaşılan en basit konularda bile toplanıp iş üretilecek kıymetli vakitleri
toplantılarla heder etmek olsa gerek. Yahu konuyla ilişkin kişiler ile ikişer
dakikalık görüşmeler varken saatlerce süren ve gerekli gereksiz herkesin yer
aldığı toplantılar büyük bir iş gücü kaybı demek. Toplantılarda ki en sevimsiz
hal ise zaten yönetici ne diyorsa sonuç her türlü o çıkıyorsa gömün ben kireç
kuyusuna.
GÖREV TANIMLARINA RAĞMEN İÇ İÇE İŞLER
Bir araba iş analizi,
iş tanımları sonucunda ortaya çıkan görev tanımları herkese deklare edilir.
Görev tanımlarının uygulama aşamasında ilk bir kaç hafta bir şevk uygulamalar
yapılır. Bu benim dediğim sizin, bu işi size paslıyorumlar sonra yönetici ya da
patron gelir ‘yaz kızım bunu sen organize edeceksin de’ al sana görev tanımı.
El ele tutuşup bir numara ilerlettiğimiz gözlerimizin miyopisine sağlık
DEĞİŞKEN OFİS KURALLARI
DEĞİŞKEN OFİS KURALLARI
Değişken derken
diye düşündüğünüzü duyar gibiyim. Ofiste yazılı ve sözlü ofis kuralları vardır
ve bu durumdan herkes aynı oranda sorumlu değildir. Mesela bir kişinin geç
kalması olağanken bir sonrakinin ki olaydır. Mesai saatlerinde biri iş için
yahu diye genel bir uydurmasyonla çıkıp giderken çıkışa yarım saat kala
sekreter sorar ‘nereye?’. Eşitlik, adalet pardon!
HİYERARŞİ
TANIMAMAK
ORTAK AKILDAN UZAK TAVIR
Kurumların yönetiminde esas aldıkları bir ortak aklı mutlak gereklidir. Hangi duruma ne tepki vereceği gibi konu ve konular mutlaka ön görülmelidir. Her zaman tedbirli ve hazırlıklı olmak mümkün değilse de kurum kimliğinin yapacakları ve yapmayacakları mutlaka belirgin olmalıdır. Kurumsallaşma yolunda kurumlar en az bir golde buradan yerler.
Yorumlar
Yorum Gönder